Alla inlägg under mars 2009

Av matilda pasanen - 29 mars 2009 13:41


vårens bästa helg


besök på Ullared för första gången i fredags, med Jessika,himla rolig dag, hittade massor, roligt med lotteri på bussen hem eftersom jag vann massa priser hela tiden, då lät jag så här; yeees, tjuhuuuu, jag menar BINGO!

 kanon dag med andra ord, dessutom var det ju ett plus när E.m.d kom dit, och sjöng lite låtar, jenny let me love you, baby goodbye...   inte för attjag lyssnar så mkt på dem, med de har i allafall bra låtar :) lalala


lördag:   waaaaaa! vi åkte klockan elva, med bussresa på 2,5 tim, vi laddade hela vägen, och när vi var framme blev snabbt läktaren helt full.

vi inledde matchen med 1-0 efter endast 3 minuter. jag måste tilllägga att vi hade ett underläge sen den tidigare matchen med 2-6, nu var det istället 3-6, 2 minuter kvar av perioden, passar jag angelica som gör 4-6:D


efter andra perioden hade vi kvitterat till 6-6, helt sjukt vi hade jämnat ut oddsen, inte många trodde på detta, men det är alltså inte slut än,

i tredje perioden när det var 36 sekunder kvar, avgörs matchen, och VI GÖR 7-6, fattar ni, inte jag, SJU-SEX,

seger sångerna sjöngs hela vägen hem, vi är i Ettan, forsa svartvit alleallealle, we are the winners...


måste bara tacka alla i vårat lag, vilken kämparinsats, från första minuten till sista, blod svett och tårar är det inte vad man brukar säga. vilken kväll!


efter åkte vi till Emma en sväng, fixade oss och åkte vidare till stefan som fick stå för våran firarlokal, många fina tal:)


vaknade upp idag och har fortfarande inte fattat det, vi avgjorde matchen igår med allt slit vi kunde och orkade med, det resulterade med 5-0 och en plats i DIVISION ETT,


ÖSK stavas KÄMPA!


just nu blir det titta på let´s dance repris, där Magnus tog hem segern i fredags, så vackra ihop biffen och annika.'

dessutom ska jag titta på när pappa äter upp mitt påskägg som jag vann på bussen från ullared, han lovade att äta upp hela om vi vann igår, och man ska ju hålla vad man lovar:)


ciao


( fler som lovat något om vi tog oss till division ett var Henke; skulle springa första kilometern hem efter bussen, Hagis; bada med kläderna på i isvak, burr, Markus; bli sminkad och gå ut med preuk på krogen, Lena; tatuera sig(fortfarade inte uppfyllt) Stefan; håret ska färgas(inte heller uppfyllet än)

)



Av matilda pasanen - 25 mars 2009 21:55

hahahha


dagens kommentar


de var paus på tv och hallåan berättade att det strax var dags "fråga Olle" sexrogrammet ni vet, så var det en som hade skickat in en fråga:

Är det verkligen meningen att rövens ska användas vid sex ?!  hahahhaha klockren!

Av matilda pasanen - 25 mars 2009 21:43


tala ej med mig


jag läste en konstig sak på väg till skolan idag, på bussen stod det en skylt: under hela färden är det förbjudet att tala med chuffören, deras jobb är ju att sitta i den där buss hela dagen, så de där stackars arbetarna får alltså inte tala på nio timmar i rad. Påminn mig om att aldrig bli busschufför

idag hade jag för övrigt sovmorgon:) vaknade av att solen sken in i rummet, och sedan var det dags att kila iväg till oscaria och spela innebandy, sen tyska , svenska och sluut:)


sen skjutsade mam mig och Skooogh till kumlahallen för en ytterligare träningsmatch. vinst med typ 8-0 idag, bra match, men alltid lika segt på onsdagar!

men fick ju höra en del del både roliga och galet irriterade information

på avbytarbänken ^^


nu är det grey´s anatomy till det är läggdags

ciao

Av matilda pasanen - 24 mars 2009 15:13


solskeeeen


nu sitter jag här framför dr.House igen :)  vilar upp mig lite från skolan. tänkte att jag skulle skriva lite här, men jag är helt skakis så ursäkt på förhand om det blir många stavfel, vi hade nämligen boxning i skolan, mycket roligt, men jobbigt :)


det var en skön dag idag, idrott först sen matteprov, känndes riktigt bra faktiskt :)  sen kemi och datakunskap.


åh nu kom solen fram igen från molnen, sköööönt :)


igår skrev jag inget förresten, men det hände inte så mkt, seg dag och lång, vi hade ( jag jenny och hanna)  nationella engelska muntliga igår, jag får nog öva på att säga "situation", blev ju lite pinsamt, när jag hakade upp mig typ 30 gånger på uttalet ^^

sen var det träning.. massa matte plugg oxå.


i söndags för övrigt blev det kul när murre och lina kom på besök, vi tog en promenad i snöstormen sedan oxå, inte lika kul kanske.

de tog en åktur i massagestolen oxå, haha roligt att lyssna på, hade jag tänkt på det skulle jag spelat in ljuden, och lagt upp det som en länk här, hehe. men ni kan ju få föreställa er själva istället!


nu ska jag fixa lite inför träningen

ciao

Av matilda pasanen - 22 mars 2009 13:00


studiedag


nu har jag precis tittat på reprisen av robinson 2009, faktiskt så var det en bra säsong verkar det som :P

 klockan är ett och jag har bara hunnit kolla på det programmet, vaknade visst lite sent idag.

men var helt slut igår så då är det väl förståeligt.


på matchen förlorade vi, riktigt surt, alla var hur besvikna som helst, men vi har ju en chans till nästa helg, jag hoppas verkligen vi kan fixa det här nu!


efter åkte jag till åsbro, och sedan vidare till askersund med Linda elias, och spelade fotboll med bland annat erikd hailee, rydberg, emelie patric med flera, vi var där mellan 20-24, sen åkte vi till shell för att linda var så hemskt hungrig.

sedan åkte vi hem, det var meningen att vi skulle spelaspel, men jag var så trött så de släppte av mig utanför dörren sen gick jag raka väen upp till sängen,

fick höra när jag talade med Linda i telefon förut, att de fick sitta i en bil till halv två igår, eftersom de inte hade ngn nyckel, och deras föräldrar kom inte hem förräns då, hihi, så de var väl tur att jag gick och la mig istället, för att sitta i en bil i en timme ^^


nu ska jag äta lite lunch, sen kommer linda och marcus vid två för en plugg dag, ska bli hur trevligt som helst :p


ciao

Av matilda pasanen - 21 mars 2009 12:26


belöning på födelsedag


imorse var det dags för jobb igen. 7-10 som vanlit med matilda och städmaskinen, ngn hade dessutom glömt att hälla ut vattnet så den luktade kråka, maskinen, inte matilda med andra ord, men det var ju oxå ett sätt att vakna upp på.


efter blev det att cykla hem och äta en våffla, hört att det var våffeldagen i helgen :)

sen blev det till att färga håret och nu har jag packat väskan inför match, jag är SÅ laddad. det här är ju ändå våran belöning för hela årets kämpande, hoppas det kan få sluta lyckligt!

ikväll får vi se vad som händer, ett förslag är att lira lite uppe i Åsbrohallen med Linda c/o, skulle vara kul:)


Grattis pappa som fyller år :)


för övrigt, jag sitter och lyssnar på Mix megapol,( rix fm har ju blivit rockkanal, till min stora besvikelse), men där diskuterade de ivilket fall påven, kondomer och aids. en mycket rolig konversation;

- men varför är påven så rädd för kondomer?

- ?

- han måste ha blivit skrämd av en, när han var liten, trauma kan sätta spår långt in i framtiden.       haha

- men vad är det som skrämmer honom, formen, gummit eller ordet?

- vilket ord?

-kondom!

- men hjälp vad du skrämms...

humor


dessutom läser jag nu på ett reklampapper för sommarens största festival "Peace&Love", jag måste ju fylla på banden på ärmen, men det är faktiskt planerat att vi ska dit :)

läste lite vilka band som ska dit, och vilka som lockar;

Håkan hellström, såklart, och även Lars winnerbäck, min ingifta kusin Jonna Lee, Thåström, Anna ternheim, Sugarplum fairy men listan kommer säkert att fyllas på!


ska åka nu,

ciao



Av matilda pasanen - 20 mars 2009 18:37


häääärliga fredag


nu har det blivit lite stressigt med bloggandet igen.

igår var jag tvungen att plugga järnet, har matteprov på måndag så. efter så hade vi innebandy träning. och när jag sen kom hem fortsatte jag att läsa ända tills det var sovdags.


Idag när jag kom till morgonens innebandypass sa Sarah till mig att vi inte fick vara med och träna med tanke på morgondagens match.

så jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning, sedan gick jag in och kollade på träningen.

när min klass sedan hade fyspass, så gick jag till banken, eftersom mitt bankkort slutat fungera och jag inte kan få ut mina pengar som förvaras där :S  

det fixade iallafall sig och jag kunde kila vidare och köpa pappa en födelsedagspresent inför morgondagen, dessutom träffade jag på cicki som jag inte sett på evigheter, kul att skoja lite med henne om

e.x min icke favorit person med ny hårfärg ^^


sen var det dags att cykla tillbaka till skolan. lång håltimme som bestod av kortspel, sedan tyska, där vi hade talövning, och visst pratade vi, men inte tyska :P

och efter det matte.

camilla och jag kilade till stan en snabbis sen åkte jag med bussen till åsbro, (satt bredvid min favoritbrud och pratade om nästa fredag, som ska utspelas i Ullared) där jag nu befinner mig,

efter en visit hos farmor&farfar, framför antikrundan, hihi, mina gamla farföräldrar på 96 år tycker ju att sånna program är lika spännande som jag tycker gossip girl är ;)


nu tittat jag på Wipeout, och Felix Herngren är en av mina favvokomiker, han är ju bästa kommentatorn till programmet;

** som tävlar, har endast på sig ett " skynke" över hela paketet, gjord av vit tejp(likt en blöja), när han föll ner i gyttjan, berättade Felix att ingen pambers eller libro i hela världens skulle hålla den rumpan torr. hehe


dags för spagetti&köttfärssås a la papa, YUMMI :)

ciao

Av matilda pasanen - 18 mars 2009 07:58

vaknar upp med Solsken

idag har vi sovmorgon till halv tio. nu är klockan bara 8 men jag har redan varit uppe i 40 minuter:) jag vaknade av mig själv när jag såg solen skina in över golvet.

det var inte en sådan där jobbig situation när man vaknar av att solen ligger på i ansiktet och det blir såvarmt så man bara kastar av sig täcket, nej idag var en perfekt vakna upp morgon:)


dagens planering:

-innebandy pass, språk, matte och svenska i skolan

- innebandy"match" med Distriktslaget mot Kumla

- sova


det känns som om det nästan bara är innebandy nu, men det är ju såklart roligt också.

men det är kval till div ett, nu i helgen och nästa, sen helgen efter det har vi SM med D-laget. Sen tror jag det blir uppehåll, det skulle iallfall vara välbehövligt!


igår skrev jag ju för övrigt inget mer på kvällen, men jag tränade som vanligt och så kikade jag på mitt nya favoritprogram dr.House :D

när jag kom hem från skolan, gick jag för övrigt ut balkongen och solade och läste min bok, jag jag har totalt fastnat för, "som systrar" heter den, Läs!

men det jag skulle komma till var att det blev otroligt varmt och skönt därute, hoppas på repris i eftermiddag om jag hinner :)


nu ska jag läsa lite,

ciao






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards