Alla inlägg under augusti 2009

Av matilda pasanen - 31 augusti 2009 14:29


Nu har jag hamnat framför datorn, hemma i soffan, pga borttagen lektion så fick vi sluta 2,5 timmar tidigare, härligt :)


men nu har jag funderat på en sak till, alla pratar hela tiden om att det är orättvis behanling mellan män och kvinnor, olika lön, olika lätt att få jobb m.m


men jag håller inte med, iaf inte på våran skola, här är en konversation mellan en Finsk lärare vid namn Markko, Hanna och Denis;

Denis- Markko, vi har 2 timmars hål nu, och din lektion är sist?!

Markko-( med finsk irriterad brytning) Vi kan inte strunta i lektionen!

Hanna-  Men vi kanske kan flytta fram den en timme? (och blinkar frenetiskt med ögonfransarna)

Markko- JA, de var en bra idé, då får jag oxå sluta tidigt!( och lägg märke till detta; HAN LÄT GLAD! )

 hm, borde de få gå till så?

jag bryr mig inte, jag är glad över min dag som nu slutade 13.30, istället för 16.00 :D


ikväll blir det inventering, fick reda på att handbollarna även ska dit, så vi ses där hanna :D


ciao

Av matilda pasanen - 30 augusti 2009 16:40


Nu ligger jag helt fast i soffan, kommer troligtvis inte röra mig särskilt långt på hela dagen,

min kropp börjar säga ifrån,

i helgen har vi spelat tre matcher, varav 2 slutade med vinst! rolig helg, absolut, men det är slitsamt!


igår var vi några som besökte frövi efter matchen, Tiki-bar *tummen upp* för de!


träffade bror en stund oxå, som jag inte sett på flera månader, eftersom han arbetar i Norge, det var kul! :)


nej nu är de dags att ta tag i biologi-labbraporten som ska lämnas in imorn,

varför skjuter man upp saker för ??


ciao



Av matilda pasanen - 28 augusti 2009 15:32


jag har funderat,

varför är det så, att det man inte får, det vill man så innerligt gärna, och när man upptäcker att det inte berör, så ja, då liksom spelar det ingen roll längre?!


filosofi är ingen kurs jag läser, och ärligt talat har jag ingen koll på om jag i framtiden ska det.

men man lägger ner så otroligt mycket tid på att fundera, så egentligen borde filosifi-kurserna inte endast vara på 100 poäng eller liknande


en tanke bara



Av matilda pasanen - 28 augusti 2009 15:23


okej, det kanske inte är alldeles för coolt att citera en dansbandslåt som rubrik!

men efter mitt fel på senaste inlägg (som Angelica upptäckte-sarrmajjan.blogg.seet), där jag hade datumet som rubrik,

men inte ens det blev rätt, månaden var Maj, och jag skrev 22/4,

så av denna anledning ska numera mina inlägg ha ett eget namn istället :)


när min kära vän ringde igår, och talade om att en nystart skett på hennes blogg (jag hänvisar åter till bloggnamnet ovan), så kände jag mig inspirerad för att börja igen jag med!


det är alltid roligare att skriva, när man vet att man har några trogna läsare, så därför kommer nog min motivation hållas uppe denna gång.


sammanfattning på mina senaste veckor kanske;

-jobba

-rhodos m. Linda *tummen upp* för grabbarna grus, elli beach, pacha & big brother, även den grekiska maten borde nämnas här :)

-skolstart inkl. träffa alla klasskompisar igen:)


nu ska jag förbereda mig inför match, ikväll blir det västerås, lördag söndag blir det fortsatt krigande, i like,


ciao

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards