Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

3e december

Av matilda pasanen - 3 januari 2010 19:26


Ingen död, än så länge!


Nyårsafton går inte annat än att hurra!

Började med resa till Växjö, lunch sen lite powernap o så, på kvällen fixade vi tre-rätters, vi dukade upp superfint och vid åtta plingade gästerna på dörren!


det blev sent, men ändå var vi upp tidigt och städade, resten av dagen segade vi oss igenom som jag skrev i förra inlägget!


lördag åkte vi till ngt annat ingenmansland, Johans hem helt enkelt,

efter expedition i skogen med destination Sjön- med korv grillning och oboydrickande,

efter en del svartnande korvar och andra händelser begav vi oss hemåt, vi slog oss ner framför YRROL:)

efter tacopajen och åtaliga omgångar med "med andra ord"  och "pratmakarna" så tittade vi på "fight-club", åh vilken bra film, däremot är johan sämst på att hålla tyst, så jag gissade mig fram till hela hemligheten!:)


idag gick tåget hem till Närke vid 12.34, vi var hemma vid 19, en resa som egentligen tar 2,5 timme!

en elledning hade gått sönder och vi blev stående i 2,5 h i nässjö, utan ström, det innebar ingen toalett, ingen mat och vi fick inte gå ut eftersom "det är mkt ström och volt i luften utanför"

så tillslut efter mycket klagade på sj och vår planering inför seriemordet på alla som jobbar där, så fick vi hoppa in i en buss (med porrbelysning) så till slut var vi hemma...


nu ska jag titta på

 "men vem vill pussa en myrstack?" - ondskan  innan jag ska sova

ciao




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matilda pasanen - 8 januari 2010 10:48

    tack och hej , kära blogg jag glömmer inte dej   huruvida den där överskriften stämmer eller inte, tänker jag inte svara på... egentligen var de väl inte tänkt att några lögner skulle skrivas på denna hederliga blogg. men äsch   i v...

Av matilda pasanen - 1 januari 2010 16:05

  Dagen efter   efter en hel dags segande i soffan, uppskattat visserligen, så hamnade jag framför datorn för att vila ögonen lite, jovisst har skurit fyra gula lökar så ni förstår säkert varför det ska bli lasagne:)    medans våra smålän...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:36

  ÖNSKEMÅL önskemål om att resumera 2009 har framkommit, varsågod; (möjligt att listan fylls på senare pga av stundens tidsbrist)   *Tjejvasan 3 mil på längdskidor utfördes tillsammans med min Vasa-Jessy * Valborg (värd att nämna, riktigt ...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:16

  NYÅRSAFTON ALLESAMMANS   nu är packandet klart, och jag sitter halvsovandes i soffan, gick upp för tidigt, suck, dessutom var jag uppe sent, pga av pappsen som var på prathumör, dessutom ringde det stup i ett, Varför stänger man inte av t...

Av matilda pasanen - 30 december 2009 12:23

  Dagen innan dagen med stort D (eller stort hus i detta fall)   pulkan blev inställd igår, det var kallt, 25 minus ryktades det om i backen, jag vill gärna ha kvar mitt ansikte när jag ska presenteras inför nytt folk på Nyårsafton! som för ö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards