Alla inlägg under april 2009

Av matilda pasanen - 23 april 2009 08:55


Jag ber om Ursäkt

jag säger verkligen FÖRLÅT, eftersom jafg aldrig orkar vara aktiv här längre, men jag låter bloggen vara kvar, som kan jag göra ett inlägg ngn gång ibland när jag får något roligt att berätta.


nu sitter jag på datakunskap i skolan

tråkigt


igår var jag på handledarkurs med mam&pap, jag har ju bara varit de med bror förut, så nu har jag ju fler att köra med :P

pappa gillade inte informatören, så när denna frågade vad man ska göra för att hjälpa eleverna att lyfta blicken långt fram på vägen, svarade pappa barskt: NACK KRAGE, mohahha!

humor:D


dessutom spelade jag CS för första gången igår, jag hänvisar till min bilddagbok, så kan ni läsa en rad om det ^^   matildapasanen, heter jag alltså där oxå.


på morgonen hade jag kursprov, många viktiga aspekter i mitt liv just nmu med andra ord.

nu ska jag fortsätta med mitt oroligt spännande EXCEL "arbete"


ciao

birthday soon ^^


Av matilda pasanen - 17 april 2009 10:14


härliga sovmorgon :)


nu sitter jag i Åsbro och tittar på Ugly Betty:)

solen skiner ute och jag ska gå till bussen om en timme :) och klockan är ju tio nu :)   idag har jag sovmorgon till halv ett :D  

har bara en tyskaredovisning (blä) sen slutar jag :)


har inte riktigt bestämt vad jag ska göra mer idag, men det löser sig :)


ska ut i solen ens stund :)

ciao

Av matilda pasanen - 14 april 2009 19:42


åskhumör


idag vaknade jag upp med sprängande huvudvärk, men det blev bättre frammåt lunch.  Då mötte jag upp Cicki och vi åt lunch på Java, myspys, dessutom hade ju hon turen att hitta finaste pumpsen, ^^


gick sedan hem och då kom huvudvärken tillbaka;/


åkte på avtalsmöte för ÖSK, fick skriva under ett papper på att jag ska spela nästa säsong. och eftersom jag inte är 18 var jag tvungen att ha målsman med mig, helt onödigt, som om de skulle kunna bestämma om jag ska spela nästa år eller var? löjligt^^


väl hemma igen kom den förbenade huvudvärken tillbaka ;S dags att lägga mig i soffa med keso+fruktsallad och min bok, då kanske den försvinner och humöret kommer på topp igen:)

( mam trodde för övrigt att jag hade ont i huvudet, pga av att det hänger åska i luften, kan det stämma? )

ciao

Av matilda pasanen - 13 april 2009 16:26


aj, min rumpa


gårdagen är egentligen inte värd att nämna... så jag vet inte varför jag gjorde det


idag vaknade jag vid elva,slöade lite framför datorn en stund när pappa kom och lurade ut mig på en cykelrunda,

och tro det eller ej, men  vi cyklade till Farmor&farfar och sedan tillbaka :)   (och för er som inte vet det blir det TVÅ mil)

det är en bra start inför cykeltävlingen jag och jessika ska vara med på i vår, den är ju på NIO mil!   kul:)

synd bara att jag fick ont i rumpan efter den här rutten, ni kan ju tnka er hur det kommer att kännas efter tjejvättern, för det är där vi ska medverka :P


nu väntar jag på gulaschsoppa ala pappa, mums :)

sen ska jag till örebro.

men nu är det gilmore girls,

ciao

Av matilda pasanen - 12 april 2009 20:18


söndag

börjar med att nämna lite om gårdagen; vi var hos jessika och jesper med erik, hailee,oskar, daniel,linus eller ja, orkar inte rabbla alla. men de var iallfall bara jag och jessika som flickor ^^

vi började med att grilla, sen försöke vi oss på kub turnering, jag & jesper hamnade i samma lag, vi åkte ut direkt:P

 det var en trevlig kväll som avslutades med att kika på Bert till klockan fyra ^^ 


kapitel Sola.

vaknade upp vid nio, sen åt jag och Pussy frukost ute i solen :) vi tog sedan en solpromenad dessuom lyckades med lite fina foton, men tyvärr har hon dom på sin kamera så de kommer en annan gång.

sen solade vi till jag skulle hem:)


väl hemma åkte bror och jag ut och övningskörde lite, till farmor&farfar faktiskt! :)


jag skulle gentligen vara med hanna&hygerth ikväll men så blev inte fallet:s så de får vara en hemma kväll idag.

grillade förut med bror pappa och malin(svägerska), myspys med världens godaste grillspett, med champinjoner, mums!


men nu ska jag fortsätta kika på Wipeout, det var ett STORslaget programm ikväll,ni som tittar, fattar :P

ciao



Av matilda pasanen - 11 april 2009 17:22


Grillat ska de va!


sommar och sol och vi har ...  grillat :)   ja, GLAD PÅSK förresten,

idag bjöd mammsen på påsklunch, sedan grillade pappa fläskfile i trädgården, mums, men nu har jag fixat mig för kvällen,

det ska nämligen bli grillning och kub hos Jessika Karlsson, mkt roligt faktiskt:)


 igår: kikade aldrig på match men Hanna gjorde, hon berättade att de blev förlust med 1-0, så jag missade väl inget ^^

efter så fördrev vi tiden några timmar på MCD, med våra trogna matchvänner, Johan&Ludwig, el ngt åt det hållet :)   hände väl inte så mkt, men det var kul att bara sitta och prata lite :)


sen cyklade vi hem till mig och kikade på så ska det låta, jag och hanna alltså, sen åkte vi till stället utav alla platser, Ölmbrotorp,

vi satt och pratade massa strunt tog lite roliga kort och spelade in bästa filmen ^^  inte med flit förstås ..

 sov där, och fick skjuts hem på morgonen :) tack jonas/homer!


när jag skulle åka från Öret till åsbro så blev jag lagom sur på länstrafiken ..

fick vänta i nästan en timme i hbg, och ingen buss kom, jag fick ringa till bror, som snällt kom och hämtade mig , men det tog ju ett tag som sagt..

 sen när jag ringde till dom, så sa dom att busset gått vid rätt tid och att de var vi som missat den, men SURE! vi var typ tio pers som väntade på den jäkla bussen, dessutom åkte jag tåg dit och tåget skulle vara där tio minuter innan, så fan vad bullshit de pratade ^^


men men, nu ska jag ut i solen igen.

ciao

Av matilda pasanen - 10 april 2009 09:55


ÖSK


nu sitter jag framför barnprogrammet medan solen skiner ute,

menjag tänkte faktiskt kila ut efter att jag skrivit en kortis,

jag måste nämligen lämna tillbaka den värdelösa filmen vi hyrde igår, "Burn after reading"

marcus sa till oss andra, mig philip och Linda, att alla hade sagt att den var såå himla bra och sjukt roligt, när vi sedan tittat på filmen i 5 minuter och redan tröttnat, så frågade vi vilka hans säkra källor var,

svar; med det stod ju så många getingar och stjärnor  och solar på omslaget, så jag trodde ju den var bra


gaaah! typiskt, klart tidningarna skrivr bra om filmen...


aja, kvällen var riktigt lyckad ivilket fall:)

vi började med en solpromenad till macken, efter att jag mött upp de andra vid affären där jag hoppade av dagens körlektion, det gick så himla bra, KUL!


vi hyrde film och köpte popcorn, väl hemma, började vi med att spela "pratmakarna" man ska förklara ord, så himla kul, linda och jag var i lag, vi slog de andra lätt, hih

senare under kvällen blev det chokladbollar, och att titta på "adam&eva"


helt klart värd kväll.


nej nu ska jag kila ut i solen :)

senare ska jag till örebro, för att vara med Hanna, och titta på ÖSK, och sen vet jag inte vad vi hittar på:)


ciao

9/4

Av matilda pasanen - 9 april 2009 15:55


en välbehövd slappar dag

nu har jag precis kommit hem från farmor&farfar:)

tittar på That 70´s show

ikväll kommer Linda Marcus och Philip, film och spelkväll vad det nu lider till, men kul ska det bli:)


igår gick jag på stan en sväng med Matilda m, och efter det nyfriserade Camilla, måste nämna att hon blev hur snygg som helst :D (nog för att hon var det innan med ^^)


sedan cyklade jag i spöregnet! till spahuset för att få en halvtimmes halvkroppsmassage, helt underbart var det :D 

sen åkte jag med marina till fotbollsträningen! japp ni läste rätt, jag tränade fotboll igår, för första gången på flera månader, det var riktigt kul eftersom jag fick träffa Linn som jag inte gjort på länge och så var ju matilda M, och Pussy med :)


sedan gick vi till Jessika för en mysig spelkväll, Lina var där oxå:)

 många roliga komentarer och fina bilder och låtar, vi spelade Rappakalja och Så det kan låta, kul!  jag lägger en länk till Pussys blogg så kan ni läsa mer, dessutom se lite fina bilder :)

jessikaakarlsson.blogg.se


nu ska jag laga mat, och vänta på att jockes fixar sin backspegel så vi kan övningsköra! :)

ciao

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards