Alla inlägg under december 2009

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:36


ÖNSKEMÅL

önskemål om att resumera 2009 har framkommit, varsågod; (möjligt att listan fylls på senare pga av stundens tidsbrist)

 

*Tjejvasan 3 mil på längdskidor utfördes tillsammans med min Vasa-Jessy

* Valborg (värd att nämna, riktigt bra!)

* 17år (födelsedag, väldigt bra dag, men 2010´s 2a maj kommer bli snäppet bättre!)

* Grillkväll hos Linda (nämner bara; smaka Grönt!)

*Tjejvättern på 10 mil utfördes tillsammans tillsammans med min Vasa-Jessy

*Peace&love- (vilken toppenvecka! det var inte bara himmelen som strålade!)

* Midsommar hos Natalie (verkligen värt att nämna)

*Tjej-Vansbrosimning 1 km på öppet vatten, utfördes tillsammans med min Vasa-Jessy

* Jobb på Städ Närke AB (första året som jag njöt av gå till jobbet kanske ?!)

* Rhodos (toppen blondi-resa med Lindus lus)

*Årskurs  2 drog igång (missade första veckan pga greklandsresan)

*Skulle, tyckte pappa, även nämna att jag sluppit massa sjukdomar^^

*Smålänningsbesök på Novemberlovet

*Köpt två nya likadana w302 mobiler (rekord faktiskt, fast inte som ni tror, de som, kännt mig ett tag vet att jag och mobiler aldrig riktigt hållit ihop, iår har jag endast förlorat 3 nya mobiler, 3310 och liknande räknas inte)

*Lärt mig äta Janssons frestelse (som numera är en av favoriterna på det obligatoriska julbordet)

* skulle oxå, på pappas order, nämna att jag backat omkring på tomten härute, (åhnej, inte jultomten, gräsmattan!)

 

nej nu ska jag springa ut till Linda och Uffe som väntar i bilen,

Växjö here we come!

 

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:16


NYÅRSAFTON ALLESAMMANS

 

nu är packandet klart, och jag sitter halvsovandes i soffan, gick upp för tidigt, suck,

dessutom var jag uppe sent, pga av pappsen som var på prathumör,

dessutom ringde det stup i ett, Varför stänger man inte av telefonen?!


Nu är vi iaf på G ner mot Småland, hela helgen är vi borta,

kläder för alla väder, nyårsoutfit och en himla massa underhållningssaker har vi med oss!

detta blir nog toppenbra:)


däremot blir det ng en bloggpaus, jag vet inte hur dom har det med internet söderut i landet (med reservation för kränkning)


ha de fint härhemma!

ciao

GOTT NYTT ÅR




Av matilda pasanen - 30 december 2009 12:23


Dagen innan dagen med stort D (eller stort hus i detta fall)

 

pulkan blev inställd igår, det var kallt, 25 minus ryktades det om i backen,

jag vill gärna ha kvar mitt ansikte när jag ska presenteras inför nytt folk på Nyårsafton! som för övrigt ska firas i Växjö!:) [mer info senare]


idag lurade jag upp mig själv med hjälp av väckarklockan vid 9 tiden, hoppade i ett bad, för att mjuka upp mina ljumskar lite,

de har liksom stelnat ihop efter skidturen, nästa gång lovar jag att ha värmebrallor!


sen blev det en tur upp till stan för att fixa det sista inför NYÅR:)

Växjö alltså, jag murre och linda tar tåget imorgon, tidigt, men marcus har biljetterna så jag vet inte exakt när...

Vi firar i Måns palats till hus (har visserligen aldrig sett det själv men...) och ska vi bo där till söndag..

hoppas jag inte går vilse bara

lokalsinnet är ju inte det bästa!

jag krävde tillochmed från våra smålänningsvänner att de skulle fixa karta om de ville ha mig dit,

och hörde att de fixat färg för att fixa färdriktigtningspilar åt mig, inomhus då alltså, i stora skogen går jag inte utan deras sällskap,   men vi får väl se hur det blir med kartsaken ^^


nu ska jag fixa lunch till mig själv

ciao

p.s dialog mellan Närke och smålänningar;

-tjenixen:) två flickor i nöd här, vi har 15 minus och snövallar lika höga som jag själv! ni sa kläder efter väder, men vad har ni då för väder? linda ringde och frågade om termobrallor,nödvändighet? hoppas allt är bra


- tjenare:) then i´ll try to be the räddare in the nöd;) det kommer bli omkring 10 minus här så  termo är nog inte helt fel, var tal om att  vandra i skog och mark hos johan. jorrå, fixar allt för imorn,ser till att de svarta servetterna är nära till hands (lindas&mina krav snarare än förslag till dukningen för middag)....  osv


d.s



Av matilda pasanen - 29 december 2009 15:21


Efter 15 km i 16 minus, tar det ett tag innan jag greppar skidora igen,

måste liksom tina först

 

yes, så var årets första åk avklarat, mamma skjutsade ut mig till Karlslund innan jobbet.

åkte 15 km, hade varit riktigt härligt dena soliga dag om det inte vore för kylan, att hoppa in i värmestugan efter varje varv var ett måste!

är jag väl hoppat av bussen hemma, kunde knappt knäna böja sig för trappstegen, men allt detta var ite det värsta;

Ni vet den där känslan när man är iskall om händera och spolar dom under varmt vatten, det brinner, det gör ont, det är hemskt!

 

i brådskan av att bli varm, tänkte jag inte alls på den smärtan utan kastade mig ner i ett skållhett badkar, wooooooaaaa, hela min kropp brann och sticktes!


förhoppningsvis har jag iaf lärt mig av misstaget


ikväll blir det pulkaåkning i ånnaboda med några från ÖSK, weho!:)


ciao

 

Av matilda pasanen - 28 december 2009 21:28


Packlista alá Nyår

Hello, this is Växjö calling!

Tänkte bara hjälpa er med en liten packlista:

1. Glatt humör (eller happy-pills, you choose)
2. Kläder efter väder, vi funderar på att dra ut en sväng och grilla lite om det är fint väder.
3. Några schyssta sällskapsspel/alla Singstar-skivor som ni hittar.


Och en lista på saker ni inte behöver packa:

1. Raketer (vill smålänningar smälla av sig fingrarna gör vi sånna där bomber av Kinderägg med vatten och bakpulver)
2. Sovsäckar och militärtält.
3. Underkläder (det är inte utan anledning Måns residens kallas Little Italy)

Ha det kanon så ses vi dagen innan 2010!

Johan
 
ibland så uppskattar man Face lite extra, som när man loggar in och hittar det här i inkorgen!
gissa om vi är sugna :D
däremot är jag inte helt säker på om denna lista kommer följas, menar då först och främst på punkt nummer tre av inte-listan!
ciao

Av matilda pasanen - 28 december 2009 16:15


Det är som med luffarshack-

man kan inte vinna så det är lika bra att låta bli att spela!

 

linda och jag roade oss igår först med att se Damernas Dektektivbyrå och senare hyrde vi Män som hatar kvinnor

somnade sent men var uppe med tuppen!


jessika och jag tog bussen mot stan, hon ville julshoppa lite :) och jag var smakråd skulle man kunna påstå...

träffade på endel folk o så,

sen cyklade jag hemåt, samtidigt som jag frös ihjäl..

nu väntar jag på träning


i min väntan ska jag läsa mer utav Spelet

detta har jag än så länge lärt mig;

Kyssavslut

Har du lust att kyssa mig?

Ja! kyss henne  (detta är en bok skriven för killar)

Kanske! -Då får vi väl ta reda på vad du vill, kyss henne

Nej! - jag sa inte att du fick, men det såg ut som om du hade något i tankarna!

 

ciao

 

 

Av matilda pasanen - 27 december 2009 18:39


EFTER SJUTTON TIMMARS SÖMN... så har jag vaknat till liv och tänker tillbaka på vad som orsakat detta;

i fredags var vi först hos Linda ett gäng, väldigt trevligt!

med bussen åkte vi till Motalaparken, dansade som galningar natten lång, krossade ett par glas vid hörnbordet när delar av gäbnget bjöd på hinkar, tack för det!

superlyckadkväll!

vi var hemma omkring halv fyra, och eftersom jag skulle upp halv sju för att jobba, så tänkte jag att jag lika gärna kunde titta på film tills jag skulle åka.

så Sagan om konungens återkomst rullade på tvn, (nu har jag sett triologin inom loppet av de tre senaste dagarna)

när vi väl skulle iväg hade det under nattens snöoväder samlats så mycket snö på uppfarten att halv sju stod jag och skottade!

jobbade tsm med Matilda, vi öppnade våra julklappar(TACK Närke AB) som bestod av två tallrikar och två muggar ( matchade till de skålarna vi fick i julklapp förra året) sen pulsade jag hem genom snön

det här är alltså lördag förmiddag jag resumerat... på eftermiddagen vet jag inte vad jag gjorde, endast min mysiga promenad med Sofia minns jag :)

vid 16 ramlade jag i säng... under den närmaste timmen ringde det hejvilt, men jag tryckte bort och svarade utan mitt medvetande.

lite telefon pratade jag dock i, roligt med tröttsamt, ( om man får säga så?!)

jag sov till 00.00 och vaknade upp sinnesförvirrad,men när jag tillslut hittade mig själv(ordvalen kommer av Lina) gick jag upp endast för att borsta tänderna, sen gick jag och lade mig för att vakna till väckarklockan som ringde tio!


idag;

gick på stan med Alex, hittade endel, men ekonomin räcker ju dessvärre inte till allt (vill ju inte slösa alla pengar som pappa just berättat att de finns kvar, trots att jag trodde att jag redan slösat dom, jippie!)

sen åkte jag till åsbro

där jag befinner mig nu, i en paus,

en paus mellan lindas och mitt sex and the city marathonjul+pyssel och andra kvällsaktiviteter med henne :)


nu ska jag ägna all min uppmärksamhet åt Spelet, en bok om förförelseteknik som Murre tipsat om, haha! har endast hört postitiv kritik om den, men inte undra på de...

ciao



Av matilda pasanen - 26 december 2009 14:11


från pappas och min konversation i bilen till jobbet i morse, efter att ha fått skotta ut bilen klockan kvart över sex ;

Jag:Ja nu har vi iaf fått den där vita julen vi så länge bett om!

Pappa:Dom bönerna har iaf inte jag varit delaktig i

 

ja så kan man känna, när man som jag, sitter blöt och kall i soffan efter en tio minuter lång färd i Örebro stads snöstorm! eller när man, som sagt, får skotta ut bilen för att komma till jobbet!


jag har missat att skriva några dagar nu och jag skulle vilja nämna några saker

JULAFTON: muchos rolig dag med farmor&farfar pappa och bror, farmor som är 97 får smaka wiskey (detta, prescis efter att bror av ngn underlig anledning börjar blöda näsblod) när hon spottat fräst och rynkat på näsan tillräckligt, fnyser hon åt Jocke som skrattar högt(liksom alla vi andra);  ska du skratta som fick näsblod!

grandma rules

 

på kvällen blev det Sagan om de två tornen, väldigt trevlig dag rakt igenom


JULDAGEN

fick ju tyvärr ingen sovmorgon....suck

men iaf, det blev julklappsbyte hemma hos Linda, presenterna var så bra att alla får nämnas

Murre till Lemmen; handkräm(skänker pengar till organisation mot trafficking), presentkort på bodyshop

Murre till Patten; handkräm(samma som ovan), filmen ; INGLOURIOUS BASTERDS, en film som jag varmt rekomenderar!

Patten till Lemmen:urtjusiga trosor, och presentkort på fika, där jag bjöd in mig själv som sällskap (fyndigt, skulle jag själv påstå)

Patten till Murre; "alla får ligga" en bok, plus kondomer i olika färg smak & form

Lemmen till Patten; ett kort med en superfin dikt; Det här är ingen dussin-vara, du är helt själv om den bara, jag hoppas den lite glädje ge, till nästa tomte vi se, hoppas du inte alltför besviken blir ingen present nu få, ty mycket kärlek och värme kommer ingå ändå, jag tror den mycket roligt ger , när du dina dagar kan räkna ner. kan någon gissa?!  jo en kalender på mig och linduslus :D

Lemmen till Murre; sjukt roliga dikter fick fick höra här oxå, men tyvärr kommer jag inte ihåg den, bara några ord om " med förklaringar för mys och knull, så kan du briljera inför dina hjärtegull" detta var alltså ett SEXIKON- sexlexikon med alla tänkabara ord du vill(eller inte vill) lära dig. och sen fick han en drinkmixer, med olika drinkrecept på!:)


ciao, nu blir det rester från julen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards