Direktlänk till inlägg 30 december 2009

30e december

Av matilda pasanen - 30 december 2009 12:23


Dagen innan dagen med stort D (eller stort hus i detta fall)

 

pulkan blev inställd igår, det var kallt, 25 minus ryktades det om i backen,

jag vill gärna ha kvar mitt ansikte när jag ska presenteras inför nytt folk på Nyårsafton! som för övrigt ska firas i Växjö!:) [mer info senare]


idag lurade jag upp mig själv med hjälp av väckarklockan vid 9 tiden, hoppade i ett bad, för att mjuka upp mina ljumskar lite,

de har liksom stelnat ihop efter skidturen, nästa gång lovar jag att ha värmebrallor!


sen blev det en tur upp till stan för att fixa det sista inför NYÅR:)

Växjö alltså, jag murre och linda tar tåget imorgon, tidigt, men marcus har biljetterna så jag vet inte exakt när...

Vi firar i Måns palats till hus (har visserligen aldrig sett det själv men...) och ska vi bo där till söndag..

hoppas jag inte går vilse bara

lokalsinnet är ju inte det bästa!

jag krävde tillochmed från våra smålänningsvänner att de skulle fixa karta om de ville ha mig dit,

och hörde att de fixat färg för att fixa färdriktigtningspilar åt mig, inomhus då alltså, i stora skogen går jag inte utan deras sällskap,   men vi får väl se hur det blir med kartsaken ^^


nu ska jag fixa lunch till mig själv

ciao

p.s dialog mellan Närke och smålänningar;

-tjenixen:) två flickor i nöd här, vi har 15 minus och snövallar lika höga som jag själv! ni sa kläder efter väder, men vad har ni då för väder? linda ringde och frågade om termobrallor,nödvändighet? hoppas allt är bra


- tjenare:) then i´ll try to be the räddare in the nöd;) det kommer bli omkring 10 minus här så  termo är nog inte helt fel, var tal om att  vandra i skog och mark hos johan. jorrå, fixar allt för imorn,ser till att de svarta servetterna är nära till hands (lindas&mina krav snarare än förslag till dukningen för middag)....  osv


d.s



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matilda pasanen - 8 januari 2010 10:48

    tack och hej , kära blogg jag glömmer inte dej   huruvida den där överskriften stämmer eller inte, tänker jag inte svara på... egentligen var de väl inte tänkt att några lögner skulle skrivas på denna hederliga blogg. men äsch   i v...

Av matilda pasanen - 3 januari 2010 19:26

  Ingen död, än så länge!   Nyårsafton går inte annat än att hurra! Började med resa till Växjö, lunch sen lite powernap o så, på kvällen fixade vi tre-rätters, vi dukade upp superfint och vid åtta plingade gästerna på dörren!   det blev ...

Av matilda pasanen - 1 januari 2010 16:05

  Dagen efter   efter en hel dags segande i soffan, uppskattat visserligen, så hamnade jag framför datorn för att vila ögonen lite, jovisst har skurit fyra gula lökar så ni förstår säkert varför det ska bli lasagne:)    medans våra smålän...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:36

  ÖNSKEMÅL önskemål om att resumera 2009 har framkommit, varsågod; (möjligt att listan fylls på senare pga av stundens tidsbrist)   *Tjejvasan 3 mil på längdskidor utfördes tillsammans med min Vasa-Jessy * Valborg (värd att nämna, riktigt ...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:16

  NYÅRSAFTON ALLESAMMANS   nu är packandet klart, och jag sitter halvsovandes i soffan, gick upp för tidigt, suck, dessutom var jag uppe sent, pga av pappsen som var på prathumör, dessutom ringde det stup i ett, Varför stänger man inte av t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards