Direktlänk till inlägg 24 december 2009

24e december

Av matilda pasanen - 24 december 2009 11:04


JUL-KUL

 

nu sitter jag i soffan, uttråkad tänkte jag säga, medans bror sover (han jobbar i norge och körde elva timmar i sträck hem inatt, han är trött helt enkelt)

men uttråkad alltså, det stämmer inte riktigt, otålig kanske mer är ordet, kan han inte vakna snaaart, snäälla!!  (bror då alltså, inte tomten, för honom tror jag inte på)

i vilket fall, medan han sover, så sitter jag och läser min egen julklapp till mamma, här kommer lite smakprov ;

de tio budorden

Du skall inte stjäla av de fattiga när någon ser

Du ska bara slå någon, om du absolut måste

Du ska vara så snäll som du kan, annars kan du göra vad du vill

Du ska älska Gud hur mycket som helst, fast det är svårt och hn inte visar sig sig trots att du ropar "kom fram!"

detta var i och för sig inte tio, men jag gillar mer kvalitet än kvantitet

boken som jag läser ur heter "gud som haver barnen kär, har du någon ull"- mark levengood


Min farmor och farfar är ganska unga, det är för att de var barn när de föddes! Dessutom önskar jag mig en råtta, men varje gång jag säger det kräks farmor!- Gorden Lee 6 år


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matilda pasanen - 8 januari 2010 10:48

    tack och hej , kära blogg jag glömmer inte dej   huruvida den där överskriften stämmer eller inte, tänker jag inte svara på... egentligen var de väl inte tänkt att några lögner skulle skrivas på denna hederliga blogg. men äsch   i v...

Av matilda pasanen - 3 januari 2010 19:26

  Ingen död, än så länge!   Nyårsafton går inte annat än att hurra! Började med resa till Växjö, lunch sen lite powernap o så, på kvällen fixade vi tre-rätters, vi dukade upp superfint och vid åtta plingade gästerna på dörren!   det blev ...

Av matilda pasanen - 1 januari 2010 16:05

  Dagen efter   efter en hel dags segande i soffan, uppskattat visserligen, så hamnade jag framför datorn för att vila ögonen lite, jovisst har skurit fyra gula lökar så ni förstår säkert varför det ska bli lasagne:)    medans våra smålän...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:36

  ÖNSKEMÅL önskemål om att resumera 2009 har framkommit, varsågod; (möjligt att listan fylls på senare pga av stundens tidsbrist)   *Tjejvasan 3 mil på längdskidor utfördes tillsammans med min Vasa-Jessy * Valborg (värd att nämna, riktigt ...

Av matilda pasanen - 31 december 2009 07:16

  NYÅRSAFTON ALLESAMMANS   nu är packandet klart, och jag sitter halvsovandes i soffan, gick upp för tidigt, suck, dessutom var jag uppe sent, pga av pappsen som var på prathumör, dessutom ringde det stup i ett, Varför stänger man inte av t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards